Live high, Train high (LH-TH)

Hoogte training

‘Live High, Train High’ bereikt de maximale blootstelling aan hoogte. Dit zal de prestaties op hoogte verbeteren, omdat het lichaam zich volledig heeft kunnen aanpassen om te presteren met minder zuurstof in de lucht. U kunt ’s nachts in een hoogtetent slapen, overdag in een trainingsruimte op hoogte trainen of tijdens uw work-out een hoogtemasker gebruiken.

Aanbevolen LH-TH voor sporters

(bron: Millet et al., 2010)

  • De optimale hoogte om te leven en/of te trainen ligt tussen de 1800m en 2500m, afhankelijk van uw zuurstof saturatie (SPO2).
  • De optimale periode is tussen de 3 tot 6 weken. Aanpassing is 1 week
  • Beperk het trainingsvolume met 10-20%. Verhoog het trainingsvolume geleidelijk met 3-5% per week. Sommige atleten zullen aan het einde van de periode, hun gebruikelijke trainingsintensiteit kunnen bereiken.
  • Tijdens intervaltrainingen moet de snelheid van het interval lager zijn dan op zeeniveau. Dit moet individueel worden besloten, maar een veilig uitgangspunt is ongeveer 5-7% minder. Geleidelijk kan het tempo verhoogd worden met 1% per week.
  • Tijdens intervaltraining moet de rustperiode langer zijn dan op zeeniveau. Dit moet individueel worden besloten, maar het is veilig om te beginnen met een rustperiode die twee keer zo lang is als normaal. Verhoog de rustperiode geleidelijk met 2-3% per week.

To follow the LH-TH protocol, we can also converse your bedroom to an Altitude (training)bedroom or you can use an existing commercial Altitude hotel or appartement which we have realized.

Interesse? Gelieve ons te contacteren!

Bent u geïnteresseerd in onze producten of heeft u vragen over de specifieke mogelijkheden die wij in uw situatie kunnen bieden? Neem contact op met één van onze specialisten

This site is registered on wpml.org as a development site.