Live High, Train Low (LH-TL)

Leef Hoog – Train Laag!

Met een Live High – Train Low trainingsprotocol zal het lichaam acclimatiseren aan verblijven op hoogte (dus met laag zuurstof), terwijl de trainingsintensiteit wordt gehandhaafd bij een normaal zuurstofgehalte (zeeniveau). Op die manier worden de voordelen ervaren van verblijven op hoogte, zonder dat de nadelen voor het trainen op normaal zuurstofgehalte worden ervaren.

Aanbevelingen LH-TL voor sporters

(bron: Millet et al., 2010)

  • De optimale hoogte voor slapen op hoogte is vastgesteld op 2200- 2500m voor een optimaal epo-effect en tot 3100 m voor niet-bloedgebonden effecten.
  • De optimale duur lijkt 4 weken te zijn voor een versnelde erytropoëtine (EPO) aanmaak.
  • Minder dan 3 weken (bijvoorbeeld 18 dagen) lijkt genoeg voor waardevolle veranderingen in economie, spierbuffercapaciteit, de hypoxische ventilatoire respons of de NA+/K+ ATP-ase activiteit.
  • De ideale hoogte is afhankelijk van de persoonlijke reactie op de hoogte, de zuurstof saturatie waarden (SPO2) zijn hierin leidend.

Blootstelling aan hoogte

  • 5 nachten/momenten per week
  • Op natuurlijke hoogte: 20-22 uur/dag voor verbeterde zeeniveau prestatie
  • Op kunstmatige hoogte: minimaal 12 uur/moment, maar beter is 14-18 uur/dag
  • Voor non-hematologische veranderingen is korter ook mogelijk

Om het LH-TL protocol te volgen, kunt u een hoogtetent en hoogte generator gebruiken maar we kunnen uw slaapkamer ook ombouwen tot een hoogtekamer. Ook kunt u gebruik maken van bestaande commercieel Altitude-hotel of appartement dat we hebben gerealiseerd.

Interesse? Gelieve ons te contacteren!

Bent u geïnteresseerd in onze producten of heeft u vragen over de specifieke mogelijkheden die wij in uw situatie kunnen bieden? Neem contact op met één van onze specialisten

This site is registered on wpml.org as a development site.